Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка

ГЕОГРАФІЯ

Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv

GEOGRAPHY

СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ В ЯПОНІЇ

Матвієнко Н., Матвієнко В.

Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, Україна

Анотація:
Виділено три основні групи туристсько-рекреаційних ресурсів Японії: природно-рекреаційні, культурно-історичні та соціально-економічні, які стали основою для розвитку лікувально-оздоровчого, гірськолижного, курортно-пляж­ного, культурно-пізнавального, медичного та ділового видів туризму. Проаналізовано особливості туристичної ін­фраструктури: закладів розміщення, закладів харчування, транспортної мережі та закладів дозвілля. Ринок закладів розміщення представлений готелями найрізноманітнішого класу: від дорогих п’ятизіркових готелів класу “люкс” до бізнес-готелів, пансіонів і хостелів, де можна зняти номер за більш доступною ціною. Традиційна японська атмосфера представлена в готелях Рьокан. Заклади харчування представлені традиційними, в японському стилі, ресторанами вищого класу з європейським інтер’єром та закладами змішаного типу. На окрему увагу заслуговують автентичні японські ресторанчики – рьотей. Добре розвинена сфера дозвілля. Найпопулярнішими є аквапарки, караоке-бари, ігрові автомати, аніме-студії. Чайна церемонія, фестиваль феєрверків, фестиваль снігу, свято цвітіння сакури, мистецтво ікебани та створення садів, японський театр і багато іншого – туристична специфіка Японії. Дуже високим та ефек­тивним рівнем розвитку характеризується транспортна система країни. Проаналізовано структуру й динаміку тури­стичних потоків. Визначено, що кількість туристів, які відвідують країну починаючи з 2013 р., постійно зростає, і в 2019 р. становила 31,9 млн осіб. Половину туристичного потоку становлять туристи з азійських країн-сусідів – Ки­таю, Південної Кореї, Тайваня та Гонконгу. Визначено, що для Японії не характерний “низький” туристичний сезон. Розглянуто основні проблеми та перспективи розвитку галузі туризму в Японії. Світова пандемія коронавірусу впли­нула і на економіку Японії, зокрема спричинила ліквідацію, а іноді й банкруцтво ряду підприємств. Найбільше постраж­дали готельний бізнес, громадське харчування, туризм і дозвілля. Визначено, що у швидкому відновленні та подаль­шому розвитку сфери туризму Японія має чималі перспективи.

Ключові слова: Японія, туризм, туристична інфраструктура, заклади розміщення, заклади харчування, заклади до­звілля, траспортна інфраструктура, туристичні потоки, коронавірус.

Мова:
українська

DOI: http://doi.org/10.17721/1728-2721.2020.76-77.9

Посилання:

1. Бейдик О. О. Рекреаційні ресурси України: навч. посіб. / О. Бей- дик. – К., 2009.
2. В Японии из-за коронавируса обанкротилось 500 компаний, больше всего банкротств в сфере общественного питания [Елект¬ронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.nippon.com/ru/news/ fnn2020090982836
3. ВВП Японии за период с апреля по июнь упал на 27 % [Електрон¬ний ресурс]. – Режим доступу: https://www.nippon.com/ru/news/ yjj2020080300965
4. Волна банкротств ресторанов лапши рамэн: естественный отбор не щадит никого [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.nippon.com/ru/japan-data/h00839
5. Всесвітня туристська організація [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.e-unwto.org/doi/pdf/10.18111/9789284419807
6. Декоративні роли: смачно і красиво [Електронний ресурс]. – Ре¬жим доступу: https://www.nippon.com/ru/views/vi005001/
7. Інформація для туристів: транспорт і безкоштовний Wi-Fi в Японії [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.nippon.com/ru/ features/h10003/
8. Про ресторани і заклади харчування в Японії [Електронний ре-сурс]. – Режим доступу: https://etnocook.livejournal.com/16050.html
9. Світова книга фактів ЦРУ США [Електронний ресурс]. – Режим до¬ступу: https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/
10. Смаль І. В. Туристичні ресурси світу / І. Смаль. – Н.: Вид-во Ніжинськ. держ. ун-ту імені М. Гоголя, 2010.
11. Стафійчук В. І. Туристичне країнознавство: навч. посіб. / В. І. Стафійчук, О. Ю. Малиновська. – Херсон, 2016.
12. Такумори Акиёси.В одном шаге от самого продолжительного ро¬ста за всю послевоенную эпоху: перспективы японской экономики в 2019 году / Такумори Акиёси [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.nippon.com/ ru/currents/d00458/
13. Томомі Нагаї. Серйозний підхід до міжнародного туризму / Томомі Нагаї [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.nippon.com/ ru/in-depth/a03703/
14. Яка Японія на смак? Кулінарний оглядач Майкл Бут разповідає про японську кухню [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.nippon.com/ru/views/b01715/
15. Япония будет выпускать туристов из страны за деньги [Елект-ронний ресурс]. – Режим доступу: https://world.segodnya.ua/world/wnews/ yaponiya-budet-vypuskat-turistov-iz-strany-za-dengi-1203854.html.
16. Япония на первых местах в списках стран, которые хотят посе-тить потенциальные туристы после окончания кризиса коронавируса [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.nippon.com/ru/japan-data/h00803/?cx_recs_click=true
17. Яценко Б. П. Структура господарства Японії (економіко-географі- чне дослідження господарства постіндустріальної країни) / Б. Яценко ; НАН України. Ін-т сходознавства ім. А. Кримського. – К., 2006.
18. Arlt W. G. Thinking through Tourism in Japan / W. G. Arlt // Tourism and Hospitality Planning & Development. – 2006. – Vol. 3. – № 3. – P. 199¬207. doi.org/10.1080/14790530601132377
19. ffiB^®(2019 Щ 12 [Електронний ре-сурс]. – Режим доступу: https://www.nippon.com/ru/japan-data/h00839, https://www.jnto.go.jp/jpn/news/press_releases/pdf/200117_monthly.pdf

Завантажити (.pdf)

Рекомендуємо цитувати цю статтю так:

Matviienko N., Matviienko V., 2020. State and prospects of international tourism development in Japan. Visnyk Kyivskogo nacionalnogo universytetu imeni Tarasa Shevchenka, Geografiya [Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv, Geography], 1/2 (76/77), 64-69 (in Ukranian, abstr. in English), doi: 10.17721/1728-2721.2020.76-77.9

Надійшла до редколегії 06.09.2020
Прийнята до друку 12.11.2020