КАРТОГРАФІЧНИЙ МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Дудун Т.
Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ
Анотація:
Викладено підходи до визначення поняття «якість вищої освіти». Обґрунтовані основні критерії і показники, які покладені в основу її картографічного моніторингу. Дано визначення поняття «картографічного моніторингу якості вищої освіти». Проведення картографічного моніторингу зорієнтоване на основні аспекти якості вищої освіти: якість результату, якість умов, якість процесу.
Представлено показники для трьох карти які характеризують вищі навчальні заклади України в дзеркалі науко метричної бази даних Sciverse Scopus, загальний рейтинг університетів світу.
Ключові слова:
вища освіта, картографування вищої освіти, якість вищої освіти, науково метричні бази
DOI: http://doi.org/10.17721/1728-2721.2017.68.23
Посилання:
- Вахрушин В., Горбань О. Якість вищої освіти та сучасні підходи до її вимірювання. // Освіта і управління. – 2012, т.15, № 1. – с. 7 – 11.
- Вебометричний рейтинг університетів світу // Освіта і управління. – 2012, т.15, № 1. – с. 7 – 11.
- ДСТУ ISO 9000 : 2007. Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів. – К., Держспоживстандарт України, 2008. – 34 с.
- Закон України від 01.07.2015 року № 1556 –VII «Про вищу освіту».
- Компас – 2013. Рейтинг ВНЗ України // Освіта і управління. – 2013, т.16, № 1-2. – с. 173 – 188.
- Наука України в дзеркалі науко метричної бази даних Sciverse Scopus від 26 червня 2013 р. // Освіта і управління, т.16, № 1-2, – с. 166 – 171.
- Освітні реформи: місія, дійсність, Монографія (за ред. В. Кременя та інш.). – К.: ТОВ «Видавниче підприємство «Едельвейс», 2013. – 460 с.
- Основні показники діяльності вищих навчальних закладів України на початок 2014/2015 навчального року // Стат. Бюлетень. – К., Держ. служба статистики. – 2016. – 219 с.
- Паращенко Л. Наукове обґрунтування критеріїв і показників для національної системи моніторингу якості освіти // Освіта і управління. – 2009, т.12, №3-4. – С. 110-116.
- Січкаренко Г. Початок структурних перетворень в системі вищої освіти незалежної України. // Освіта і управління. – 2012, т.15, №2-3. – с. 73 -79.
Рекомендуємо цитувати цю статтю так:
Dudun T. (2017) Cartographic monitoring of quality of higher education. Visnyk Kyivskogo natsionalnogo universytetu, Geografiya [Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv, Geography], 3-4 (68-69), 122-126 (in Ukrainian, abstr. in English).